HONDA CAFERACER CB750/900
Model: Honda CB 750 K,
Type: straatracer, aangepaste fiets
Registratienummer: MB-82-RX
Chassis-/Framenummer: RC01-2114302
Motornummer: SC01E-2004254
Bouwjaar: 1981
Datum 1e inschrijving: 20-03-1981
Aflezing tellerstand Kleur: Wit uni
Leeg gewicht: 236 kg
Brandstof: Benzine
Specificaties
Ixil dempers, 4 in 2 in 4 uitlaatsysteem, verstelbare Koni schokbrekers achter, 17 inch gecoate velgen type Suzuki en Yamaha, kunststof voorspatbord, Suzuki GSXR 46 mm voorvork, zijstandaard, CB 550 gastank (1976) met snelvuldop , vijfversnellingsbak type CB 900 FZ, LSL haringen, bruine rubberen handgrepen, zwart LSL stuur, hydraulisch bediend remsysteem, twee zwevende geperforeerde schijven voor, enkele geperforeerde schijf achter, Sumitomo remklauw achter, Nissin remklauwen voor (4-zuigers), Nissin rempomp, Daytona digitale tellerklok, korte rechte stootborden, Rizoma reservoirs, druppellader aansluiting, K&N open luchtfilters, K&N carterontluchting, NGK bougiekabels, RVS bevestigingsmaterialen, grijs gepoedercoate motoronderdelen, achter LED verlichting, achter LED knipperlicht (bullet style), LED kentekenplaatverlichting, op maat gemaakte 1 persoons stoel, geoptimaliseerde Honda Bol d'or motor. Keihin CR Special carburateurs, oliekoeler, RVS gevlochten olieslang, lichtmetalen linker spiegel, aluminium achterbrug, RVS gevlochten remleidingen blank gecoat, RVS buttcover op maat, RVS zijbekleding op maat, D.I.D. ketting.
Diefstal beveiliging
De Honda is voorzien van een ART4 goedgekeurd schijfremslot.
Technische componenten
Motor
Dit is een luchtgekoelde 4 cilinder in lijn carbureted motor met een inhoud van 901 CC, die dwars is geplaatst. De motor komt uit een 1979/1980 Honda CB 900 FZ Bol d'or. Er zijn 4 Keihin CR Special carburateurs aanwezig. De motor is gereviseerd en geoptimaliseerd. De hoofden vloeien. De cilinders zijn geslepen. De motor functioneert naar behoren.
Versnellingsbak
De versnellingsbak is voetbediend en heeft 5 versnellingen. De CB 900 versnellingsbak vertoont geen lekkage.
Rit
De Honda heeft achterwielaandrijving door middel van ketting en tandwielen. De aandrijflijn is volledig gereviseerd. De ketting (van een breder type) en de tandwielen zijn in nieuwstaat.
Sturen
Het stuur en de voorvork zijn vrij van beschadigingen. De voorvork vertoont geen zichtbare lekken. De besturing is volledig nieuw gebouwd. Er is een Suzuki GSXR voorvork gemonteerd. Het stuur is nieuw.
Remmen
Het remsysteem is volledig gereviseerd. De remmen zijn in een zeer goede staat. Alle benodigde onderdelen van de schijfremmen zijn nieuw gemonteerd. De remcomponenten zijn in perfecte staat.
Oponthoud
Het ophangsysteem is in een zeer goede staat. Er zijn geen gebreken geconstateerd aan de voorvork en de verstelbare achterschokdempers.
Uitlaatsysteem
Het uitlaatsysteem laat een zeer goede indruk achter. Het uitlaatsysteem is vrij van hoorbare lekkages.
Implementatie van elektrisch systeem
Dit is een 12 Volt systeem. De batterij is in een goede staat
Verlichting
De verlichting functioneert volgens de Nederlandse regelgeving. De lichtunits en lichtglazen vertonen geen beschadigingen. Er is een halogeen koplamp met leds van het merk Jute aanwezig.
Bedrading
De elektrische bedrading is omwikkeld met plastic. De bedrading is, voor zover zichtbaar, intact.
Instrumenten
De instrumenten zijn, voor zover bestuurbaar, in een goed werkende staat. De instrumentenklokken vertonen geen afwijkingen.
Buitenkant
Kader
Het stalen frame is in uitstekende staat. Er is geen roest of beschadiging geconstateerd aan de buizen van het frame. Het frame is gestraald en daarna opnieuw gelakt.
Bijlagen
De opzetstukken zijn meestal van metaal. De metalen delen vertonen geen corrosie. Ook is er geen schade geconstateerd.
Lakwerk
De algemene staat van het eerder vernieuwde lakwerk is zeer goed te noemen. Er is geen noemenswaardige schade aan het lakwerk.
Onderdelen trimmen
De decoratieve delen zijn in perfecte staat. Er is geen verwering of oxidatie.
Rubbers
De afdichtingsrubbers zijn in een gladde staat. De rubbers vertonen geen brosheid.
Velgen
De gecoate spaakvelgen zijn in zeer goede staat. Aan de velgen is geen noemenswaardige schade geconstateerd.
Banden
De banden zijn goed. De maat is 120/70 ZR17 voor en 190/50 ZR17 achter. Er werden geen sneden of andere beschadigingen aan de banden waargenomen. De profieldiepte is 4 mm voor en 7 mm achter. Het merk en type banden: Pirelli Gran Turismo.
Bekleding
De bekleding is bruin van kleur. Als bekledingsmateriaal wordt leer gebruikt. De hoes van het zadel is vrij van beschadigingen. Het zadel is met de hand gemaakt.
Opslag
De Honda staat in een afsluitbare ruimte.
Testrit
Er is geen proefrit gemaakt met de betreffende motorfiets. De componenten zijn gecontroleerd. Er werden geen afwijkingen gevonden.
Oorsprong
De Honda is in originele staat nieuw in Nederland geleverd. Ook in Nederland is de ombouw naar de huidige specificaties gerealiseerd.
Algemene indruk
Deze van origine Honda CB 750 K verkeert in uitstekende staat. De motor is in 2,5 jaar naar de wensen van de huidige eigenaar goed afgesteld.
Interesse? Prijs op aanvraag en deze prachtige Honda caferacer is op afspraak te bewonderen in Someren-Eind, Nederland.
- Home
- VintageMotorcycles.nl
- Klassiekers te koop
- Klassiekers verkocht
- APRILIA
- BENELLI
- BMW
- BSA
- DKW
- DUCATI
- HARLEY-DAVIDSON
- HONDA
- Honda MT250 Elsinore
- Honda CB400 F blauw
- HONDA 400F Supersport
- HONDA NS400R
- Honda CB450 K7
- Honda CMX450 Rebel
- HONDA 750 FOUR F1
- Honda CB750 F1 Supersport 1976
- Honda CB750 Four K1
- Honda CB750 Four K2
- Honda CB750 Four K2
- Honda CB750 Four K5
- Honda CB900 Caferacer
- Honda Rickman CR Racer
- Honda RC30
- HONDA CB 900 BOLD'OR 1981
- Honda CBX1000 Pro-Link
- HONDA CBX 1000 van 1980
- Honda GL1000 1978
- Honda CB 1100 R
- Honda CBX550 F2 nr1
- Honda CB 1100 RD
- Honda CB250 K4
- Honda CB450 Four K1
- Honda CB350F
- Honda CB750 K7
- Honda CB550F
- Honda CB500 F
- Honda CBX1000Z Zwart gouden wielen
- Honda CB350 Four groen
- Honda Goldwing GL1000 K3
- Honda Black Bomber
- Honda CBX Prolink 1000
- Honda CB750 Four K4
- Honda CBX750F
- Honda CB750 K6
- Honda 750 Super Sport F2
- Honda CB750 K1
- Honda CL360 Scrambler
- KAWASAKI
- Kawasaki A1 Samurai
- Kawasaki H1 500 Mach III
- KAWASAKI H2B 750
- Kawasaki H2B 750 Mach IV
- Kawasaki KR-S1
- Kawasaki S1 Mach I 1972
- KAWASAKI W1SA 650 1972
- Kawasaki Z650 D2 1980
- Kawasaki Z900 type Z1-A van 1974
- Kawasaki Z1000 A1
- KAWASAKI Z1000 A1 1977
- Kawasaki Z1R 1980
- Kawasaki VN1500 Meanstreak
- Kawasaki ZL900 Eliminator
- Kawasaki GPZ900R
- Kawasaki Z400 blauw
- Kawasaki Z1000
- Kawasaki Z1000 A2
- Kawasaki RS2 Z2 750
- Kawasaki Z1B
- Kawasaki Z1300
- MOTO GUZZI
- MV Agusta
- SUZUKI
- Suzuki GT750 Politie Uitvoering
- Suzuki GS550E 1979
- Suzuki GS750
- Suzuki GS1000E 1978 Rood
- Suzuki GS1000E 1978
- Suzuki GS1000E 1979
- Suzuki GS1000G
- Suzuki GS1000S WES COOLEY
- Suzuki GSX-R 750 '86
- Suzuki GT250K
- Suzuki GT550
- Suzuki RGV250
- Suzuki RGV250 R '92
- Suzuki GSX-R750 Limited Edition
- Suzuki GT250 Blauw
- Suzuki GS1000
- Suzuki RE5 rotary
- Suzuki XN85 turbo
- Suzuki GS1000, 1978
- Suzuki RG500 1990
- Suzuki RG500 1986
- Suzuki RGV 250 Lucky Strike
- Suzuki GT250X7 (SOLD)
- TRIUMPH
- YAMAHA
- Yamaha AS1 125cc 1970
- Yamaha CS5 200 Electric
- Yamaha DT250 1976
- Yamaha RD500LC V4
- Yamaha TZR250
- Yamaha XS650 Custom
- Yamaha XS1100 2H9 van 1979
- Yamaha XS1100 2H9 van 1979
- Yamaha XS 1.1 Martini
- Yamaha XS2 650cc 1972
- Yamaha Bonanza CS1 180cc 1967
- Yamaha XS 1.1 Martini
- Yamaha TZR 250
- Yamaha XV950ABS
- Yamaha XS1100 maroon
- Yamaha FZR 750 RU
- Yamaha FZR1000
- Yamaha YZF R1M
- Yamaha RD250 2
- Yamaha XS1 650
- Yamaha XS2 650
- Yamaha XS650 1981
- Yamaha RD500 LC
- Yamaha RD350 LC (SOLD)
- Yamaha RD350 (SOLD)
- Sunbeam S8
- Sparta Villiers 200
- Indian Chief 1937
- Kawasaki Z1000R ELR
- Moto Guzzi 750 S3
- Suzuki Katana 1100
- Suzuki GS750
- Suzuki RGV250 Tiga
- Yamaha XS650
- Yamaha RD250
- Honda CB400F geel
- Ducati 748 R
- Harley Davidson Electra Glide
- Honda CX500 turbo
- Honda GB500 TT
- Kawasaki GPZ900R
- Kawasaki Z1300
- Klassieker verkopen?
- Contact