Deze zeldzame Suzuki GS1000S is een tribute aan Wes Cooley, die op de Suzuki GS1000 de AMA superbike race won in 1979 en 1980. In 1981 en 1982 won Eddy Lawson met Kawasaki. Navolgende dit succes van is deze speciale uitvoering van de Suzuki GS1000 in beperkte oplage (7225 stuks) op de markt gebracht. Inmiddels een echt collectors item aan het worden. Een geweldige motor om mee te rijden. Snel, remt prima, stuurt goed en is beresterk en betrouwbaar. Deze GS1000S is grondig aangepakt. Carburateurs zijn gereinigd, voorzien van nieuwe T-stukken, nieuwe naalden en gesynchroniseerd. Nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter, remvloeistof. Ook zijn de blokken vernieuwd en de voorpoten gereviseerd en voorzien van nieuwe keerringen. De kleppen zijn opnieuw gesteld. De nokkenassen zijn puntgaaf, geen slijtage. Deze GS1000S heeft mooie zwarte stalen remleidingen van Hell gekregen om het remvermogen te verhogen. Ook is de hoofdremcilinder vervangen, zit er een nieuwe accu in en is er een elektronische ontsteking gemonteerd. De motor is er helemaal klaar voor. Wordt jij de nieuwe eigenaar van deze fraaie klassieker? De motor staat in Someren-Eind (NB) en is op afspraak te bekijken.
In 1979 is de GS1000S(N) geproduceerd. Een aantal van slechts 7225 stuks, waarvan er ongeveer 700 beschikbaar waren voor de VS. Een exemplaar voor elke dealer. In 1980 is de Suzuki GS1000S(T) gemaakt. De motor is anders gesproken, maar wel in dezelfde kleurstellingen. Verder zijn er op detailniveau diverse verschillen, verschillen die vooral voor de verzamelaar interessant zijn om te weten. Verschillen met de normale GS1000 zaten in de kleurstellingen: blauw/wit en rood/wit, de S was voorzien van een stuurkuipje, had een ander instrumentarium, speciale spiegels, grotere carburateurs en een 18 inch achterwiel t.o.v. een 17inch voor een gewone GS1000.
Ik heb 2 van deze prachtige machines kunnen vinden en kopen. Beide zijn helemaal klaar. Een van deze twee mag mijn verzameling verlaten indien zich een liefhebber voordoet die een van de motoren wil kopen.
Deze GS1000S is bewust niet opnieuw gespoten, maar in de lak gelaten zoals die is. Betekent dat er wat kleine 'gebruikssporen zijn'. Het voorspatbord heeft wat lakschade en op sommige plekjes aan de tankrand zou wat bijgewerkt kunnen worden. Het alternatief is om de gelakte delen opnieuw te laten spuiten, wat natuurlijk altijd nog kan. De vraag blijft wat het mooiste is? De motor ook met de kleine gebruikssporen een plaatje om te zien. Er is veel aan gedaan zoals:
Nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter, nieuwe stalen remleidingen zwart van Hell, zowel voor als achter. Remmen zijn voor en achter volledig gereviseerd. Motor is voorzien van een Dyna elektronische ontsteking waardoor de motor feller is en veel mooier loopt. Carburateurs zijn volledig gereinigd, gereviseerd en voorzien van nieuwe verbindingspijpjes voor de benzinetoevoer en ze zijn gesynchroniseerd. Verder zijn de uitlaatrubbers en klemmen allemaal vernieuwd. Nieuwe accu, nieuwe koppelingskabel, nieuwe gaskabels, nieuwe lampjes in dashboard, nieuwe knipperlichten, nieuwe banden, ketting en tandwiel zijn zo goed als nieuw, nieuwe bobines, nieuwe spanningsregelaar, nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels. De gehele bekabeling is bekeken en daar waar nodig hersteld. Nieuwe handgrepen, mooie originele schokbrekers achter, de voorpoten zijn geheel gereviseerd en voorzien van nieuwe olie. Carterpan is eraf geweest en voorzien van nieuwe pakking. Kortom... deze motor is in een hele mooi conditie en loopt perfect.
Informatie over prijs op aanvraag. Wil je de GS1000S Wes Cooley van 1979 zien die nu te koop is? Klik op de afbeelding om meer foto's te zien, of neem contact op om een afspraak te maken om de motor te bekijken.
- Home
- VintageMotorcycles.nl
- Klassiekers te koop
- Klassiekers verkocht
- APRILIA
- Aston Martin
- BENELLI
- BMW
- BSA
- DKW
- DUCATI
- HARLEY-DAVIDSON
- HONDA
- Honda MT250 Elsinore
- Honda CB400 F blauw
- HONDA 400F Supersport
- HONDA NS400R
- Honda CB450 K7
- Honda CMX450 Rebel
- HONDA 750 FOUR F1
- Honda CB750 F1 Supersport 1976
- Honda CB750 Four K1
- Honda CB750 Four K2
- Honda CB750 Four K2
- Honda CB750 Four K5
- Honda CB900 Caferacer
- Honda Rickman CR Racer
- Honda RC30
- HONDA CB 900 BOLD'OR 1981
- Honda CBX1000 Pro-Link
- HONDA CBX 1000 van 1980
- Honda GL1000 1978
- Honda CB 1100 R
- Honda CBX550 F2 nr1
- Honda CB 1100 RD
- Honda CB250 K4
- Honda CB450 Four K1
- Honda CB350F
- Honda CB750 K7
- Honda CB550F
- Honda CB500 F
- Honda CBX1000Z Zwart gouden wielen
- Honda CB350 Four groen
- Honda Goldwing GL1000 K3
- Honda Black Bomber
- Honda CBX Prolink 1000
- Honda CB750 Four K4
- Honda CBX750F
- Honda CB750 K6
- Honda 750 Super Sport F2
- Honda CB750 K1
- Honda CL360 Scrambler
- Honda RVF400
- KAWASAKI
- Kawasaki A1 Samurai
- Kawasaki H1 500 Mach III
- KAWASAKI H2B 750
- Kawasaki H2B 750 Mach IV
- Kawasaki KR-S1
- Kawasaki S1 Mach I 1972
- KAWASAKI W1SA 650 1972
- Kawasaki Z650 D2 1980
- Kawasaki Z900 type Z1-A van 1974
- Kawasaki Z1000 A1
- KAWASAKI Z1000 A1 1977
- Kawasaki Z1R 1980
- Kawasaki VN1500 Meanstreak
- Kawasaki ZL900 Eliminator
- Kawasaki GPZ900R
- Kawasaki Z400 blauw
- Kawasaki Z1000
- Kawasaki Z1000 A2
- Kawasaki RS2 Z2 750
- Kawasaki Z1B
- Kawasaki Z1300
- Kawasaki H1F 500 Mach |||
- Kawasaki Z1A 1974
- MOTO GUZZI
- MV Agusta
- SUZUKI
- Suzuki GT750 Politie Uitvoering
- Suzuki GS550E 1979
- Suzuki GS750
- Suzuki GS1000E 1978 Rood
- Suzuki GS1000E 1978
- Suzuki GS1000E 1979
- Suzuki GS1000G
- Suzuki GS1000S WES COOLEY
- Suzuki GSX-R 750 '86
- Suzuki GT250K
- Suzuki GT550
- Suzuki RGV250
- Suzuki RGV250 R '92
- Suzuki GSX-R750 Limited Edition
- Suzuki GT250 Blauw
- Suzuki GS1000
- Suzuki RE5 rotary
- Suzuki XN85 turbo
- Suzuki GS1000, 1978
- Suzuki RG500 1990
- Suzuki RG500 1986
- Suzuki RGV 250 Lucky Strike
- Suzuki GT250X7 (SOLD)
- TRIUMPH
- YAMAHA
- Yamaha AS1 125cc 1970
- Yamaha CS5 200 Electric
- Yamaha DT250 1976
- Yamaha RD500LC V4
- Yamaha TZR250
- Yamaha XS650 Custom
- Yamaha XS1100 2H9 van 1979
- Yamaha XS1100 2H9 van 1979
- Yamaha XS 1.1 Martini
- Yamaha XS2 650cc 1972
- Yamaha Bonanza CS1 180cc 1967
- Yamaha XS 1.1 Martini
- Yamaha TZR 250
- Yamaha XV950ABS
- Yamaha XS1100 maroon
- Yamaha FZR 750 RU
- Yamaha FZR1000
- Yamaha YZF R1M
- Yamaha RD250 2
- Yamaha XS1 650
- Yamaha XS2 650
- Yamaha XS650 1981
- Yamaha RD500 LC
- Yamaha RD350 LC (SOLD)
- Yamaha RD350 (SOLD)
- Yamaha RD350 YPVS
- Sunbeam S8
- Sparta Villiers 200
- Indian Chief 1937
- Kawasaki Z1000R ELR
- Moto Guzzi 750 S3
- Suzuki Katana 1100
- Suzuki GS750
- Suzuki RGV250 Tiga
- Yamaha XS650
- Yamaha RD250
- Honda CB400F geel
- Ducati 748 R
- Harley Davidson Electra Glide
- Honda CX500 turbo
- Honda GB500 TT
- Kawasaki GPZ900R
- Kawasaki Z1300
- Honda VFR400R NC30
- Klassieker verkopen?
- Contact