MV Agusta 750S America Frame # MV750*2210380 DGM Motor # 221-0360
Het 750S America model werd geïntroduceerd in 1975. Het had een meer blokkerige styling en een grotere motor dan eerdere MV 750's. MV Agusta's roemrijke race-achtergrond gaf aanleiding tot talrijke straatmotoren door de jaren heen, zoals de 1977 MV Agusta 750S America motorfiets.
De 790 cc viercilinder met dubbele bovenliggende nokkenas in de 1977 MV Agusta 750S America motorfiets had zijn oorsprong in een 500 cc racemotor. Het uitlaatsysteem is een combinatie van chromen downtubes met vier megafoons afgewerkt in zwarte crinkle verf, nooit eerder gezien op een wat voor nieuwe fabrieks geleverde machine. Met een gewicht van 507 pond zonder vloeistoffen is de 750S geen lichtgewicht, maar zijn rijgedrag op snelheid logenstraft de massa. Het met suède beklede racezadel houdt de bestuurder op zijn plaats tijdens het soort pittige bochtenmanoeuvres waar de 750S zo bekend om staat.
Net als eerdere MV's was de 750S America duur en exclusief en iedereen weet dat Italiaanse stijl en prestaties nooit goedkoop zijn geweest. En dat geldt dubbel voor motorfietsen van de meest exclusieve Italiaanse motorfabrikant, MV Agusta. Maar je krijgt iets voor je geld. Veel vermogen. Veel styling. Veel aandacht als je naar een stoplicht of café rijdt op een motor die al het andere zo gewoontjes doet lijken. Met de 1975 MV Agusta 750 Sport America, kreeg je dat allemaal en meer - een bedwelmende smaak van la dolce vita. Veel zoeter kan het niet worden.
MV Agusta's naam was tenslotte synoniem met Grand Prix racen. Van 1952 tot 1973 won MV Agusta 37 wereldkampioenschappen wegracen, waaronder 16 500cc titels in 18 jaar. Dit was een bedrijf dat helikopters maakte voor de winst en prachtige rode racemotoren voor het plezier. Dus toen MV straatmotoren uitbracht - en het heeft er nooit veel gemaakt - kon je er op rekenen dat elke motor die grand-prix ervaring had.
De motor is een 790 cc lijn vier met dubbele bovenliggende nokkenas. Er zijn dubbele schijfremmen voor en een toerenteller die op 8.500 tpm staat. De verschillen beginnen met de zandgegoten behuizing van de motor die de beperkte productie aangeeft. Binnenin zit een krachtbron die is afgeleid van MV's racers. En voor het geval je de boodschap niet hebt begrepen, is er een sticker met 37 blauwe sterren, één voor elke campione del mondo. Start de MV en er is geen twijfel mogelijk over de afkomst van de motorfiets. De styling is puur Italiaans en net zo adembenemend als de styling en de prestaties van de motorfiets was echter de prijs. In een tijd waarin Honda's CB750 $2.190 kostte, kostte de MV drie keer zoveel: $6.500 in de winkel. Maar, zoals met zoveel dingen in het leven, als je het wilt, is het het waard.
Deze zeer goed lopende MV Agusta 750 Sport America is gerestaureerd tot een hoge standaard.
Interesse? Meer informatie en prijs op aanvraag. U kunt bellen met Wiljan Feijen 0031629563746
- Home
- VintageMotorcycles.nl
- Klassiekers te koop
- Klassiekers verkocht
- APRILIA
- Aston Martin
- BENELLI
- BMW
- BSA
- DKW
- DUCATI
- HARLEY-DAVIDSON
- HONDA
- Honda MT250 Elsinore
- Honda CB400 F blauw
- HONDA 400F Supersport
- HONDA NS400R
- Honda CB450 K7
- Honda CMX450 Rebel
- HONDA 750 FOUR F1
- Honda CB750 F1 Supersport 1976
- Honda CB750 Four K1
- Honda CB750 Four K2
- Honda CB750 Four K2
- Honda CB750 Four K5
- Honda CB900 Caferacer
- Honda Rickman CR Racer
- Honda RC30
- HONDA CB 900 BOLD'OR 1981
- Honda CBX1000 Pro-Link
- HONDA CBX 1000 van 1980
- Honda GL1000 1978
- Honda CB 1100 R
- Honda CBX550 F2 nr1
- Honda CB 1100 RD
- Honda CB250 K4
- Honda CB450 Four K1
- Honda CB350F
- Honda CB750 K7
- Honda CB550F
- Honda CB500 F
- Honda CBX1000Z Zwart gouden wielen
- Honda CB350 Four groen
- Honda Goldwing GL1000 K3
- Honda Black Bomber
- Honda CBX Prolink 1000
- Honda CB750 Four K4
- Honda CBX750F
- Honda CB750 K6
- Honda 750 Super Sport F2
- Honda CB750 K1
- Honda CL360 Scrambler
- Honda RVF400
- KAWASAKI
- Kawasaki A1 Samurai
- Kawasaki H1 500 Mach III
- KAWASAKI H2B 750
- Kawasaki H2B 750 Mach IV
- Kawasaki KR-S1
- Kawasaki S1 Mach I 1972
- KAWASAKI W1SA 650 1972
- Kawasaki Z650 D2 1980
- Kawasaki Z900 type Z1-A van 1974
- Kawasaki Z1000 A1
- KAWASAKI Z1000 A1 1977
- Kawasaki Z1R 1980
- Kawasaki VN1500 Meanstreak
- Kawasaki ZL900 Eliminator
- Kawasaki GPZ900R
- Kawasaki Z400 blauw
- Kawasaki Z1000
- Kawasaki Z1000 A2
- Kawasaki RS2 Z2 750
- Kawasaki Z1B
- Kawasaki Z1300
- Kawasaki H1F 500 Mach |||
- Kawasaki Z1A 1974
- MOTO GUZZI
- MV Agusta
- SUZUKI
- Suzuki GT750 Politie Uitvoering
- Suzuki GS550E 1979
- Suzuki GS750
- Suzuki GS1000E 1978 Rood
- Suzuki GS1000E 1978
- Suzuki GS1000E 1979
- Suzuki GS1000G
- Suzuki GS1000S WES COOLEY
- Suzuki GSX-R 750 '86
- Suzuki GT250K
- Suzuki GT550
- Suzuki RGV250
- Suzuki RGV250 R '92
- Suzuki GSX-R750 Limited Edition
- Suzuki GT250 Blauw
- Suzuki GS1000
- Suzuki RE5 rotary
- Suzuki XN85 turbo
- Suzuki GS1000, 1978
- Suzuki RG500 1990
- Suzuki RG500 1986
- Suzuki RGV 250 Lucky Strike
- Suzuki GT250X7 (SOLD)
- TRIUMPH
- YAMAHA
- Yamaha AS1 125cc 1970
- Yamaha CS5 200 Electric
- Yamaha DT250 1976
- Yamaha RD500LC V4
- Yamaha TZR250
- Yamaha XS650 Custom
- Yamaha XS1100 2H9 van 1979
- Yamaha XS1100 2H9 van 1979
- Yamaha XS 1.1 Martini
- Yamaha XS2 650cc 1972
- Yamaha Bonanza CS1 180cc 1967
- Yamaha XS 1.1 Martini
- Yamaha TZR 250
- Yamaha XV950ABS
- Yamaha XS1100 maroon
- Yamaha FZR 750 RU
- Yamaha FZR1000
- Yamaha YZF R1M
- Yamaha RD250 2
- Yamaha XS1 650
- Yamaha XS2 650
- Yamaha XS650 1981
- Yamaha RD500 LC
- Yamaha RD350 LC (SOLD)
- Yamaha RD350 (SOLD)
- Yamaha RD350 YPVS
- Sunbeam S8
- Sparta Villiers 200
- Indian Chief 1937
- Kawasaki Z1000R ELR
- Moto Guzzi 750 S3
- Suzuki Katana 1100
- Suzuki GS750
- Suzuki RGV250 Tiga
- Yamaha XS650
- Yamaha RD250
- Honda CB400F geel
- Ducati 748 R
- Harley Davidson Electra Glide
- Honda CX500 turbo
- Honda GB500 TT
- Kawasaki GPZ900R
- Kawasaki Z1300
- Honda VFR400R NC30
- Klassieker verkopen?
- Contact