Delen

SUZUKI GS1000E 1978 Rood

De 'superbike' van de jaren 70.

Deze GS1000E is VANDAAG 2-5-2018 VERKOCHT: De GS1000E kwam op de markt na de introductie van de KAWASAKI Z1000 en SUZUKI had heel goed gekeken naar hun concurrent. De GS1000E was nog sneller, remde beter en stuurde beter dan de KAWASAKI Z1000.
De Kawasaki Z1000 was en is veelal nog steeds erg populair, vaak populaider dan de Suzuki GS1000. Vooral vanwege de wat verfijndere looks. Maar voor wie al eens op een Suzuki GS1000 heeft gereden, weet dat je van het rijden op een GS1000 erg enthousiast wordt en deze ondergewaarde motor direct enorm gaat waarderen. Echt een beeest van een machine. Een motorblok dat zeer krachtig en degelijk is. Loopt altijd en loopt heel mooi. Remt goed, stuurt goed en gaat voor een motor van 1978 als de brandweer. Om de diashow te bekijken, klik op onderstaande foto. Prijs op aanvraag.



Ook deze GS1000E woirdt steeds zeldzamer en het is moeilijk om een goed exemplaar te vinden. Op dit moment heb ik een fraai exemplaar staan met slechts een kleine 29.000 km op de teller. Bouwjaar 1978. 1978, het modeljaar met de mooie tank waar de striping in valt. Deze GS1000E is voorzien van remklauwen die geheel gereviseerd zijn, dus als nieuw. Nieuwe olie, nieuw oliefilter, nieuw luchtfilter, nieuweremolie, nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe bobines, een nieuwe origineel halfhoog stuur, origineel van Suzuki. Nieuwe gaskabels, nieuwe koppelingskabel, nieuwe handvatten, nieuwe spiegels, nieuwe lampjes in de cockpit, nieuwe accu. Tevens voorzien van een electronische ontsteking en fraaie zwarte stalen remleidingen waardoor zowel de performance als de remcapaciteit enorm is verbeterd. Verder zijn de carburateurs geheel schoongemaakt en gesynchroniseerd. Kortom een klassieker die prima mee kan in het huidige verkeer en direct de weg op kan.




Technische gegevens:

GS 1000 E 1978
Overall Length: 2 340 mm (92.1 in)
Overall Width: 755 mm (29.7 in)
Overall Height: 1 145 mm (45.1 in)
Wheelbase: 1 505 mm (59.3 in)
Dry Weight: 233 kg (507 lbs)
Engine type: Air-cooled 997 cc inline-4, DOHC, 8 valves. 87 ps / 8 000 rpm, 8,5 kg-m/ 6 500 rpm.
Model van 1978 was leverbaar in rood en zwart. Het kuipje op het boek was niet standaard, maar optioneel.