
Ook deze GS1000E woirdt steeds zeldzamer en het is moeilijk om een goed exemplaar te vinden. Op dit moment heb ik een fraai exemplaar staan met slechts een kleine 29.000 km op de teller. Bouwjaar 1978. 1978, het modeljaar met de mooie tank waar de striping in valt. Deze GS1000E is voorzien van remklauwen die geheel gereviseerd zijn, dus als nieuw. Nieuwe olie, nieuw oliefilter, nieuw luchtfilter, nieuweremolie, nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe bobines, een nieuwe origineel halfhoog stuur, origineel van Suzuki. Nieuwe gaskabels, nieuwe koppelingskabel, nieuwe handvatten, nieuwe spiegels, nieuwe lampjes in de cockpit, nieuwe accu. Tevens voorzien van een electronische ontsteking en fraaie zwarte stalen remleidingen waardoor zowel de performance als de remcapaciteit enorm is verbeterd. Verder zijn de carburateurs geheel schoongemaakt en gesynchroniseerd. Kortom een klassieker die prima mee kan in het huidige verkeer en direct de weg op kan.
Technische gegevens:
GS 1000 E 1978
Overall Length: 2 340 mm (92.1 in)
Overall Width: 755 mm (29.7 in)
Overall Height: 1 145 mm (45.1 in)
Wheelbase: 1 505 mm (59.3 in)
Dry Weight: 233 kg (507 lbs)
Engine type: Air-cooled 997 cc inline-4, DOHC, 8 valves. 87 ps / 8 000 rpm, 8,5 kg-m/ 6 500 rpm.
Model van 1978 was leverbaar in rood en zwart. Het kuipje op het boek was niet standaard, maar optioneel.