Delen

Moto Guzzi 750-S3

Verkocht!!

Met trots presenteren wij u een Moto Guzzi 750 S3 uit 1976 van de 'tweede' eigenaar. Hij kocht deze prachtige Guzzi bijna precies een jaar geleden uit een schuur in Gamshurst in het Zwarte Woud. Het is al moeilijk om een 750 S3 op de markt te vinden, maar een 'eerste hand' en niet gerestaureerd? Volgens onze informatie is de motor nooit open geweest, er is alleen een nieuwe cardanas geļnstalleerd. De km-teller kreeg een defect bij de kilometerstand van 39105 km. De oude km-teller is bij de motor beschikbaar. De (eerste) eigenaar bezat meerdere machines en verkocht de huidige 2e eigenaar deze Guzzi om gezondheidsredenen in maart 2019. De 1e eigenaar kocht hem in het najaar van 1976 bij de dealer Hoferer in Achern.

anecdote...

' De goede man reed voor de beroemde BMW dealer Fallert hobby races op omgebouwde Kingshafts BMW's. We zaten in zijn keuken met een kopje koffie en hij vertelde ons dat motoren voor hem heilig waren, maar dat hij het belangrijk vond om ze de sporen te geven nadat hij ze lekker warm had gereden. Een vriend van mij, die nog steeds met hem rijdt, bewondert hem nog steeds voor zijn rijstijl. Aan de banden konden we nog steeds zien dat waarschijnlijk de ene of de andere rij vier met veel meer vermogen plaats moest maken in het Zwarte Woud. De goede man was enthousiast over het feit dat het goed ging met zijn Guzzi. Daarnaast moet men weten dat de motoren van Italiaanse origine een onderwerp van gesprek waren ten tijde van een grote serieverspreiding. Als je eenmaal in de Moto Guzzi-fabriek in Mandello del Lario bent geweest, zul je verbaasd zijn hoe een rijwaardige motorfiets uit deze fabriek kon worden achtergelaten. We kunnen zijn indruk bevestigen, deze Guzzi heeft minstens 54 pk op de krukas als ik hem vergelijk met mijn privé Le Mans. De vorige eigenaar, die helaas niet meer bij ons is, wilde zijn Guzzi in goede handen hebben. Onze taak was nu om zoveel mogelijk van het goede oude patina te behouden.'


Nieuwe banden werden gemonteerd en alle vloeistoffen, inclusief filters en bougies, werden vervangen. De tank en de zijpanelen werden in precies dezelfde kleurstelling gespoten als Moto Guzzi in 1976. Er is een prachtig Lafranconi uitlaatsysteem gemonteerd, dat een geweldig geluid produceert. Het originele systeem (zwarte dempers) is natuurlijk aanwezig. Met de remmen is geen enkel risico genomen. Zowel de voor- als de achterste nieuwe pompen werden in de "Old School" versie geļnstalleerd. De goed geconserveerde stalen flexleidingen waren al geļnstalleerd. De motor werd onderworpen aan een drukverliestest en de goede rij-impressies werden ter plaatse bevestigd. Ook de stuurinrichting werd nieuw gemaakt. Daarnaast zijn er talloze kleine dingen die de 2e eigenaar heeft gedaan. Wat we tot nu toe niet konden vinden was een belettering voor de rechterzijde van het deksel.

De huidige eigenaar nam contact op met VintageMotorcycles.nl om deze prachtige Moto Guzzi 750-S3 voor hem te verkopen. Een geweldige motor, een nog groter verhaal.... Interesse? Neem contact met mij op voor de prijs, meer informatie, een afspraak of een videogesprek.