Delen

SUZUKI GS1000S WES COOLEY

Prijs op aanvraag.

Prijs op aanvraag. De 'Super-styled superbike'. Nu te koop bij Vintage Motorcycles.
Deze zeldzame Suzuki GS1000S is een tribute aan Wes Cooley, die op de Suzuki GS1000 de AMA superbike race won in 1979 en 1980. In 1981 en 1982 won Eddy Lawson met Kawasaki. Navolgende dit succes van is deze speciale uitvoering van de Suzuki GS1000 in beperkte oplage (7225 stuks) op de markt gebracht. Inmiddels een echt collectors item aan het worden. Een geweldige motor om mee te rijden. Snel, remt prima, stuurt goed en is beresterk en betrouwbaar. Deze GS1000S is grondig aangepakt. Carburateurs zijn gereinigd, voorzien van nieuwe T-stukken, nieuwe naalden en gesynchroniseerd. Nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter, remvloeistof. Ook zijn de blokken vernieuwd en de voorpoten gereviseerd en voorzien van nieuwe keerringen. De kleppen zijn opnieuw gesteld. De nokkenassen zijn puntgaaf, geen slijtage. Deze GS1000S heeft mooie zwarte stalen remleidingen van Hell gekregen om het remvermogen te verhogen. Ook is de hoofdremcilinder vervangen, zit er een nieuwe accu in en is er een elektronische ontsteking gemonteerd. De motor is er helemaal klaar voor. Wordt jij de nieuwe eigenaar van deze fraaie klassieker? De motor staat in Someren-Eind (NB) en is op afspraak te bekijken. 





In 1979 is de GS1000S(N) geproduceerd. Een aantal van slechts 7225 stuks, waarvan er ongeveer 700 beschikbaar waren voor de VS. Een exemplaar voor elke dealer. Klik op de foto om alle foto's te bekijken.In 1980 is de Suzuki GS1000S(T) gemaakt. De motor is anders gesproken, maar wel in dezelfde kleurstellingen. Verder zijn er op detailniveau diverse verschillen, verschillen die vooral voor de verzamelaar interessant zijn om te weten. Verschillen met de normale GS1000 zaten in de kleurstellingen: blauw/wit en rood/wit, de S was voorzien van een stuurkuipje, had een ander instrumentarium, speciale spiegels, grotere carburateurs en een 18 inch achterwiel t.o.v. een 17inch voor een gewone GS1000.

Ik heb 2 van deze prachtige machines kunnen vinden en kopen. Beide zijn helemaal klaar. Een van deze twee mag mijn verzameling verlaten indien zich een liefhebber voordoet die een van de  motoren wil kopen.

Deze GS1000S is bewust niet opnieuw gespoten, maar in de lak gelaten zoals die is. Betekent dat er wat kleine 'gebruikssporen zijn'. Het voorspatbord heeft wat lakschade en op sommige plekjes aan de tankrand zou wat bijgewerkt kunnen worden. Het alternatief is om de gelakte delen opnieuw te laten spuiten, wat natuurlijk altijd nog kan. De vraag blijft wat het mooiste is? De motor ook met de kleine gebruikssporen een plaatje om te zien. Er is veel aan gedaan zoals: 
Nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter, nieuwe stalen remleidingen zwart van Hell, zowel voor als achter. Remmen zijn voor en achter volledig gereviseerd. Motor is voorzien van een Dyna elektronische ontsteking waardoor de motor feller is en veel mooier loopt. Carburateurs zijn volledig gereinigd, gereviseerd en voorzien van nieuwe verbindingspijpjes voor de benzinetoevoer en ze zijn gesynchroniseerd. Verder zijn de uitlaatrubbers en klemmen allemaal vernieuwd. Nieuwe accu, nieuwe koppelingskabel, nieuwe gaskabels, nieuwe lampjes in dashboard, nieuwe knipperlichten, nieuwe banden, ketting en tandwiel zijn zo goed als nieuw, nieuwe bobines, nieuwe spanningsregelaar, nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels. De gehele bekabeling is bekeken en daar waar nodig hersteld. Nieuwe handgrepen, mooie originele schokbrekers achter, de voorpoten zijn geheel gereviseerd en voorzien van nieuwe olie. Carterpan is eraf geweest en voorzien van nieuwe pakking. Kortom... deze motor is in een hele mooi conditie en loopt perfect.


Informatie over prijs op aanvraag. Wil je de GS1000S Wes Cooley van 1979 zien die nu te koop is? Klik op de afbeelding om meer foto's te zien, of neem contact op om een afspraak te maken om de motor te bekijken.