Delen

Suzuki GT250K

VERKOCHT!

SUZUKI GT250K 1973

Deze Suzuki GT250K uit 1973 komt uit een privé collectie. De Suzuki heeft de originele 1e lak en originele uitlaten. Het zadel is opnieuw gestoffeerd en de voorrempomp is vervangen. De originele rempomp is nog wel aanwezig. Verder is de motor geheel origineel en in zeer mooie staat. Echt een pracht klassieker die je niet vaak meer ziet.

Wat technische / historische informatie

Gerestyled model. De Ram Air cilinderkop dwong de koele lucht door de cilinders en achter het blok. Een eenvoudige maar werkende innovatie, hoewel sommigen het gewoon een gimmick noemen. Hetzelfde Ram Air systeem werd geďntroduceerd in alle luchtgekoelde GT-modellen (de GT750 was vloeistofgekoeld). Het model was uitgerust met een enkele schijfrem aan de voorzijde en een dubbelzijdige trommelrem aan de achterzijde en iets bredere wielen. De GT250 werd nu geďntroduceerd in Europa en Noord-Amerika.

Afgezien van de motorupdate in 1976 (zie de tekst aan het begin van de pagina), bleef het model technisch ongewijzigd en werd het pas in 1978 vervangen door de RG250, ook wel bekend als de X-7 of GT250 X7. Het was een compleet nieuwe motorfiets, niet alleen een GT250 met een nieuw uiterlijk.

Kleuren beschikbaar: Rood/Wit of Groen/Wit.

GT 250 K 1973
Totale lengte: 2.045 mm (80,5 in)
Totale breedte: 815 mm (32,1 in)
Totale hoogte: 1.130 mm (44,5 in)
Wielbasis: 1.310 mm (44,5 in)
Drooggewicht: 146 kg (321 lbs)
Motortype: Luchtgekoelde aluminium 247 cc parallelle twin, 2-takt, Ram Air koelsysteem. 31 pk / 7.000 tpm, 3,18 kg-m/ 6.500 tpm.

Klik op onderstaande afbeeldingen voor meer gedetailleerde foto's.